Publications

Patekar, J. (2020). A sentence need not begin with a capital letter. Preprint. https://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.30258.02240

Patekar, J. (2019). Prihvatljivost prevedenica kao zamjena za anglizme. [The acceptability of loan translations as substitutes for Anglicisms.] Fluminensia, 31(2), 143–179.
SCImago Journal & Country Rank

Vičević Ivanović, S., Patekar, J., & Košuta, N. (2019). Do study programs in Croatia prepare future foreign language teachers to work with young learners? Croatian Journal of Education, 21(1), 307–344.
SCImago Journal & Country Rank

Patekar, J. (2017). Common challenges in delivering a successful foreign language lesson. Strani jezici, 46(1-2), 101–118.

Košuta, N., Patekar, J., & Vičević Ivanović, S. (2017). Plurilingualism in Croatian foreign language policy. Strani jezici, 46(1-2), 85–100.

Patekar, J. (2017). Odnos norme i uzusa na primjeru paronima. [The relationship between norm and usage on the example of paronyms.] Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 43(1), 163–179.
SCImago Journal & Country Rank

Patekar, J. (2016). A possible order of teaching English tenses in primary school. Metodički ogledi, 23(1), 65–86.

Patekar, J. (2016). Razlike u uporabi pravopisnih znakova u hrvatskome i engleskome jeziku. [Differences in punctuation use in Croatian and English.] Rasprave: Časopis Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 42(1), 147–166.
SCImago Journal & Country Rank

Patekar, J. (2015). U potrazi za značenjem: čitak i čitljiv u normi i uporabi. [In search of meaning: readable and legible in norm and usage.] Jezikoslovlje, 16(2-3), 337–356.
SCImago Journal & Country Rank

Patekar, J. (2015). Prijedlozi rješenja pravopisnih nedoumica u vođenju pedagoške dokumentacije. [Possible answers to questions regarding punctuation and language usage in school administration.] Napredak 156(4), 477–493.

Patekar, J. (2014). Implikacije razvojnih obilježja djece rane školske dobi za nastavu stranoga jezika. [Implications of young children’s developmental characteristics for foreign language teaching.] Metodički ogledi, 21(1), 67–81.
SCImago Journal & Country Rank

Patekar, J. (2013). Strategije slušanja u nastavi stranoga jezika. [Listening strategies in the foreign language classroom.] Strani jezici 42(3), 293–306.

Patekar, J. (2013). Pogled na ovladavanje redom riječi u engleskome jeziku. [A look at word order acquisition in English.]  In J. Vučo and O. Durbaba (eds.), Filološka istraživanja danas: Jezik i obrazovanje II (pp. 387–397). Beograd: Sveučilište u Beogradu.

Patekar, J. (2011). Morfološke pogreške u govoru desetogodišnjaka. [Morphological errors in the speech of ten-year-old children.] In A. Bežen and B. Majhut (eds.), Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete (pp. 431–470). Zagreb: Učiteljski fakultet.